Search

PUBLICATION

Ο ΓΡΙΦΟΣ ΤΟΥ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ

Constantine Kamaras Vice-Chairman of ATCOM's BoD
26SEP
2018

Ομολογουμένως, οι επιχειρήσεις σπάνια πρωτοπορούν ή καινοτομούν με ριψοκίνδυνο τρόπο - πάρτε για παράδειγμα την ψηφιακή επικοινωνία και το μάρκετινγκ.

Έπρεπε πρώτα να μετατοπισθούν σταδιακά οι καταναλωτές από αναλογικά σε ψηφιακά κανάλια, ύστερα τα Μέσα Ενημέρωσης και Ψυχαγωγίας (που ζούσαν την μετανάστευση των αναγνωστών και θεατών σε πραγματικό χρόνο) να δημιουργήσουν νέες υπηρεσίες και, τέλος, να προκύψουν νέες μορφές διαφήμισης (search, social etc), ώστε οι διαφημιζόμενοι να ανάγουν το digital σε πρωταρχική επιλογή.

Κάλλιο αργά παρά ποτέ; Ναι και όχι: Προφανώς, είναι ιδιαίτερα θετικό που οι μάρκες πλέον επενδύουν συστηματικά στο ψηφιακό τους μέλλον, ωστόσο δεν μπορεί κανείς να παραβλέψει πως μέρος των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν εκπορεύεται από την καθυστερημένη τους εκκίνηση. Όπως, για παράδειγμα, η επιτακτική ανάγκη για ψηφιακό συνεργάτη, καθώς η αδράνεια οδήγησε σε ατροφία σχετικών δεξιοτήτων εσωτερικά - στην περίπτωση της Ελλάδας, τούτη η κατάσταση επιδεινώθηκε από την αναστολή επενδύσεων την τελευταία οκταετία λόγω οικονομικής κρίσης.

Η αποσπασματική αναζήτηση συνεργατών για να αντιμετωπισθούν βραχυπρόθεσμες ανάγκες έχει οδηγήσει σήμερα πολλές επιχειρήσεις να διαθέτουν μία παλέτα από (συχνά ετερόκλητους) παρόχους, με αποτέλεσμα ο συνολικός συντονισμός να προκύπτει ιδιαίτερα δυσχερής, ενώ παράλληλα δεν μπορεί να προκύψει μία αίσθηση συνοχής και ενιαίας, συνολικής προσέγγισης. Όπως, λόγου χάρη, στη σχέση με υπάρχοντες και δυνητικούς πελάτες: άλλος είναι ο πάροχος τεχνολογίας CRM και άλλος αυτός των διαφημιστικών λύσεων, είτε αυτό αφορά δημιουργικό, είτε σχεδιασμό χωροχρόνου, είτε τεχνολογία. Ολοένα και περισσότερο γίνεται εμφανές ότι το κενό βρίσκεται στη συνολική στρατηγική, στην σύνταξη και υλοποίηση σχεδίου και πλαισίου που θα μπορέσει να εντάξει τους πόρους της επιχείρησης και αυτούς των συνεργατών σε ένα νέο λειτουργικό μοντέλο. Και εδώ οι καλοί συνεργάτες σπανίζουν.

SHARE IT